atgal pirmyn pgr. p.

Ramybės studija (1996)

albumo facebook'o p. veikia nuo 2011-08-22

Įsigykite CD

Ištraukos iš albumo
Kūrinių sąrašas
Ką sakė klausytojai

Straipsniai:
Rudeniška naujojo ECHIDNOS AUKŠTYN albumo muzika
ECHIDNA AUKŠTYN "Ramybės studija"
Echidna Aukštyn - Ramybės studija
Atkeliauja new age!
Labai keista grupė

Kūrinių sąrašas:

1.Paskutinė '92 m. vasaros diena
2.Ramybės studija (bendra trukmė 17'18")
3.Kleboniškis (3 dalis, fragmentas) (6'42")
4.Lauko vidurys (4'38")
5.Lašai į šulinį (18'14") (
šokio spektaklis pagal šį kūrinį)

Apie albumą: perkamiausias Jaro Ramūno albumas (2011-06-25 duomenys). Pirmą kartą išleistas 1996 m., Zona padalinio Tundra Rec. "Kleboniškis" - ne vienintelis kūrinys iš tos pačos įrašų sesijos, kiti šios sesijos kūriniai - 1995 m. albume "Neklausomi Echidnos gabalai". Kūrinys "Lašai į šulinį" buvo naudotas kaip foninė muzika kažkurio Vilniaus šokio teatro pasirodyme (teatro atstovai, prašome painformuoti emailu). Ant viršelio - info, kad albumas yra new age stiliaus, bet toks skambesys šiais laikais vadinamas atmospheric. Paskutinis kūrinys - su roko elementais. Pagal jį Vyčio Jankausko šokio teatras sukūrė to paties pavadinimo šokio spektaklį.

Ką sakė klausytojai

"Lašai į šulinį": kaip gerai klausosi naktį, nebesinori net miegoti, kodėl taip tyra? tokia tyra muzika, ji tarsi veidrodis atskleidžia tavo paties tamsumą, visos religijos velniop palyginus su tokia muzika, kaip Nyčė ir Kirkegoras sakė, muzika - aukščiausia meno rūšis - pasaulio vaizdas, dabar suprantu. o varge, kaip klaikiai liūdna. tokia veidrodinė melodija, jautiesi kaip anapus. Alisa stebuklų šalyje ar kažkas tokio. viskas, baigiu tas filosofijas, nes tikrai išprotėsiu...

Ugnė Vitkutė

Klausai ir jauti,kad guli ant žalios žolės, jauti ežero vėsumą, žiūri į dangų ir matai plaukiojančius debesėlius. Mintys plaukia lyg lengvas pūkelis... Įdomu tai, kad šią muziką klausausi ryte, kas man nebūdinga.
Suderintos visos detalės, nejauti jų prieštaravimo viena kitai, jaučiasi muzikos švarumas.

Emilija "Mija"

Puiki kasetė! Turiu ją savo asmeninėje kolekcijoje ir dažnai pasiklausau. (Prieš keletą metų man ją draugas atsiuntė). Ypač mėgstu antrą kasetės pusę su "Lašai į šulinį"! Ačiū KŪRĖJAMS ir ATLIKĖJAMS!

Pagarbiai,
Borisas(Izraelis)

Rudeniška naujojo ECHIDNOS AUKŠTYN albumo muzika


("Lietuvos rytas" 1996 10 8)


     Pasirodė penktoji grupės "ECHIDNA AUKŠTYN" kasetė "Ramybės studija", tarsi apibendrinanti jos šešerių metų kūrybą. Albume - 1988-1995 metų grupės įrašai.
     Tie, kurie "naujosios bangos" stilių tapatina su šilkabalsės Enya kūriniais, čia neaptiks nieko panašaus - "ECHIDNA AUKŠTYN" vadovo Jaro Ramūno žvilgsnis krypsta į tokių XX amžiaus kompozitorių, kaip Ph. Glassas instrumentinius opusus. Klarnetu grojantis Jaras Ramūnas įsilieja į mus supančių gamtos garsų stichiją (kaimiško šulinio svirčių girgždėjimas, šuns lojimas, lašų papsėjimas ir .t. t.) kaip subtilus improvizuotojas. Sodriose meditatyviose kompozicijose skamba sintezatoriai ir kiti instrumentai - japoniškas šakuhači, kviestinių muzikantų smuikas, didžieridu, fisharmonija. Tai rudeniška gamtos muzika melancholiškiems, vėsiems vakarams.

Mindaugas Gelūnas

ECHIDNA AUKŠTYN "Ramybės studija"


("Ausis" Nr. 5 (1996)
     [Darbas] talpina 1988-1995 m. kūrinius. "Ramybės studija" - tai įrašai tiems, kurie pavargo nuo visų rūšių popso ir, užuot ieškoję vakarietiškos world music ar new age pobūdžio muzikos, gali drąsiai klausytis vietinės produkcijos, šios "ECHIDNOS AUKŠTYN" kasetės. Albumo pavadinimas - aliuzija į tai, kad klausydamiesi jūs atsidursite ramybės saloje (studijoje). Darbas iš tiesų ramus, net monotoniškas, bet tik iš pirmo žvilgsnio. Drįstu teigti, kad tai spalvinga monotonija. Muzikiniame audinyje nemaža momentų, kurie primena Andreas Follenweider'io kūrybos fragmentus. Galėsite palyginti, o gal aš klystu?
     Beje, jeigu jums įdomi mano asmeninė nuomonė, galiu drąsiai tvirtinti, jog tai yra kasetė, kurią norėčiau turėti savo fonotekoje kaip darbą, kuris išsiskiria iš masinės produkcijos srauto. Tik va negerovė - neišgirsite pirmosios pusės paskutinio kūrinio iki galo - jis paprasčiausiai barbariškai nutrauktas, nors visai neaišku, kodėl, juk juostelės dar yra. Matyt, "štampavusiems" kasetę nusibodo laukti pabaigos, visai kaip kiniškos muzikinės produkcijos gamintojams - kiek tilpo, tiek gerai. O be reikalo, nes "Ramybės studija" - spalvinga monotonija.

Gintaras Cėgla

Echidna Aukštyn - Ramybės studija

Pirmieji taktai tikrai intriguoja: fone šunims lojant (gana "buitiškoje" aplinkoje) skamba ganėtinai asketiški klarneto garsai, tikrai sunkiai suponuoją lauktiną new age estetiką. Tai tik reiškia, kad vienas iš galimų tolimesnės kompozicijos sprendimo kelių galėtų pasukti visiškai kitu keliu, kurio užuominas vis dar kurį laiką galima apčiuopti. Tačiau netrukus „programiška” stilistikos nuoroda, kad tai bus “new age” išties ima įsigalėti <...> Čia gi būtų tinkama vieta sugrįžti prie intriguojančių aplinkybių, kurios galėjo turėti ir visai kitą, bet atitinkantį pačia "programą", įvaizdį. Galbūt klarneto tembras, gal ta lėta, nors ir vėliau perdėm "vingiuota" aranžuočių melodija būtent tokiam palyginimui, visgi ji man priminė Tony Scott’o "Music for Zen/Yoga Meditation". <...> Kita vertus, būtent toks darbas, manding, galėtų būti vos ne "tinkamiausiu" aštuntojo dešimtmečio ECM firmos katalogo leidiniu davus jį "iššifruoti" Manfred Eicher’iui… Juk prisimenant neseną istoriją būtent su šios firmos vardu buvo siejamas “new age” atsiradimas bei stilistiniai pagrindai. Tik vėliau sektantiškas “new age” su jam būdinga sočia indiferencijos ir degeneravusios formos doze, pasisavino prerogatyvas formuoti ir atstovauti “new age” stilistikai. Anksčiau išreikštą apgailestavimą, dar galima pailiustruoti ir klampia bei skandinančia idėjine raida tariamą depersonifikacija ar susiliejimu su kita metafiziškai apibrėžta realybe, kuri muzikinėje išraiškoje virsta patogia širma atsiriboti nuo objektyviosios būtinybės sąveikauti, spręsti ar būti atsakingu. Žinoma, yra ir dar vienas, "klasikinis" niueidžo estetikos sluoksnis - tai stebuklinės pasakos, magiškieji kristalai, burtažodžiai, piramidės, profanuoti ezoteriniai simboliai ir kita, galų gale atliekantys audio tapetų vaidmenį. Laimei, šiame leidinyje nėra nei kvapo šių požymių, tačiau tai nereiškia, kad leidinys kitais požymiais yra įvairus, bet vieningas ir įdomus, o eklektiškumo ir nuolatinio kelio paieškos atsispindi kiekvienoje pjesėje. Štai jau ir antrojoje pirmos pusės pjesėje atidesniam klausytojui primins, kad pagunda rinktis lengviausius sprendimus, ne visada yra tikslus racionalaus kūrimo pavyzdys - čia aiškiai perdozuota reveberacijos dozė norom nenorom tai akcentuoja...

Vienok į nors stilistiškai balansuojančią, tačiau patvarią visumą netikėtai įsiterpia paskutinioji kompozicija "Lašai į šulinį". Tiek savo trukme, tiek atlikėjų skaičiumi ji pretenduoja į pagrindinę kompoziciją, apsprendžiančią ir esminius viso leidinio stilistinius prioritetus… Vien šios kompozicijos pakanka, kad šį leidinį pavadintum eklektišku. Be jokios abejonės, tai prodiuserinio pobūdžio aspektas, sąlygotas atlikėjų bei jų požiūrių į grojamą medžiagą. Beje, galima būtų numatyti, kad tikriausiai viso leidinio lauktų pastebimesnė sėkmė, jeigu jis būtų atliktas visas tokioje dvasioje…Aš čia radau ir 70-sius primenančius santaniškus vargonų tembrus, jazz-rock’o istorijos pradžios sinkopines atplaišas, neišeinančias iš mados fusion remarkas, rytietiškas egzotikos užuominas. ... nuo 1988 iki 1995 - solidus laikas evoliucijai bei pokyčiams, kurių taip gausu šiame leidinyje. Tai kodėl gi nelaikyti jo aštuonerių metų dienoraščiu, parašytu kaip ramybės studijos, tokiais permainingais ir įtemtais laikais?..

Linas Vyliautas, "Tango" muzikos žurnalo redaktorius

Atkeliauja new age!


("Raganos ir lietus" Nr. 10, 1996 balandis)

Atkeliauja new age! Pilna kasetė njueidžiško ambiento, su lietumi, skambančiais kibirais, lojančiais šunimis, melodijomis, ūžesiais ir etc. Taip, išties šią grupę (?) geriau klausyti namie ir jokiu būdu neiti į jų koncertą ar dar kokią akciją. Kažkokių ypatingai gilių emocijų "Ramybės studija" nesukelia, bet, manau, tai išties neblogas ambientas. Man labiausiai patiko beveik 20 min. besitęsiantis paskutinis gabalas, kurį klausant gali išsprūsti ir žodelis "puiku!" Gera kokybė gražioje kasetėje. Tiems, kam rūpi žvilgtelėti į muzikos ateitį!

Contact: įkišk du virbalus į du dvidešimt.

Labai keista grupė


("Ausis" Nr. 5 (1996)

     Labai keista ir įdomi grupė "ECHIDNA AUKŠTYN" Vilniaus šiuolaikinio meno centre pristatė savo naują albumą "
Ramybės studija". Ši grupė įdomi ne tik tuo, kad groja avangardinę, new age, žodžiu, visai nekomercinę muziką. Keisčiausia yra tai, kad "ECHIDNOS" muzikoje yra daug tylos. Bet ji nėra šiaip sau tyla, ji yra kalbanti. Šią tylą netgi galima užrašyti natomis. Jos besiklausant galima pamatyti ką tik nori - uolą, madį, vėją ir netgi ramybę... Dar vienas puikus "ECHIDNOS" bruožas yra tas, kad jos muzikantai groja sintezatoriais. Grupės lyderis Jaras Ramūnas - taip pat spalvinga figūra. Kasetės "Ramybės studija" pristatymo metu jis pranešė, kad iki šiol su juo muzikavę žmonės daug gėrė, o štai naujoji "ECHIDNA" - visai kas kita. Taigi, Lietuvoje muzikuoja grupė, nepretenduojanti į TOP'us, bet minties galia pajėgi lygintis su "Pink Floyd" (čia, žinoma, garsiai pasakyta).

Pagrindinis puslapis
Gaukite emailus apie papildymus puslapyje

CD_leidykla