atgal pirmyn pgr. p.

Neklausomi echidnos gabalai, 1 dalis (1995)

albumo facebook'o p. veikia nuo 2011-08-20

Įsigykite CD

Straipsniai:
ECHIDNA AUKŠTYN: avangardas ne vien dėl nemokėjimo groti
Neklausomi Echidnos Gabalai I ir II

Kūrinių sąrašas:

1.Solo klarnetu ir fortepijonu, peržengus mirties ribą (1-asis fragmentas) (2'07")
2.(2-asis fragmentas) (7'27")
3.Ištrauka iš "Keturiolikos balsų iš S.Beketo "Anuo laiku" varianto (5'13")
4.IMPR. Viešosios bibliotekos laiptinėje (1-asis fragmentas) (2'51")
5.(2-asis fragmentas) (3'00")
6.(3-asis fragmentas) (2'28")
7.Kitą kartą buvę milžinų (1-asis variantas) (3'17")
8.Atsigręžęs (3'49")
9."Praeinantis" kūr. (7'17")
10.Iš "ECHIDNA AUKŠTYN" archyvo (3'14")

Ištraukos iš albumo

Neklausomi echidnos gabalai, 2 dalis (1995)

Įsigykite CD

Kūrinių sąrašas:

1.Iš Niaks Rupytės (1'38")
2.S.Beketas. 14-asis remiksas (ištrauka) (3'57")
3.Trijų klarnetų muzika (1-osios pjesės fragmentas) (3'57")
4.Kleboniškis (6-7-oji dalys) (4'09")
5.Publikos reakcija ir jos nutraukimas (0'25")
6.Kleboniškis (4-oji dalis "Militaristų maršas") (4'06")
7.Kleboniškis (5-oji dalis) (0'37")
8.Trijų klarnetų muzika (2-oji pjesė) (2'38")
9.Įrašas šv.Jurgio bažnyčioje (1-oji atkarpa) (4'51")
10.Įrašas šv.Jurgio bažnyčioje (2-oji atkarpa) (7'19")
11.Buvusios neatidaromos durys (2'47")
12.Trečiasis skruostas (ištrauka) (6'23")

Apie albumą: pirmą kartą išleidžiant jis buvo sumanytas kaip "geresni gabalai iš šiukšlių dėžės", todėl išėjo dvigubas. Dabar šios idėjos atsisakyta ir albumas yra sutrauktas į viengubą. Tai ištraukos iš ypatingesnių įrašų sesijų: atliktų tam tikru specifiniu laiku ar specialioje vietoje. Pvz., ablume yra ištraukos iš grojimo Kauno viešosios bibliotekos laiptinėje su gražiu aidu sesijos. Ta sesija truko per visą naktį. Įrašas iš koncerto Kaune, kur girdėti, kad publika girta. Grojimas Kauno šv. Jurgio bažn 1993 m., kai ji dar buvo nerestauruota ir neinicijuota. Niekas nežino, kas pavaizduota ant viršelio. Kokybė ne ideali, nes albumas įrašytas ~1992-1994 m. analogine aparatūra.


ECHIDNA AUKŠTYN: avangardas ne vien dėl nemokėjimo groti


(Respublika, 1994)

      "Kaukėtasis ansamblis" iš Kauno "ECHIDNA AUKŠTYN" užpernai išleido avangardo projektą "Paskutinė požemių muzika", o dabar dar vieną - vos ne pop stiliaus projektą "Apsakyms apė pradžią ir galą pasaulės". Tiksliau - ne pop, o roko, niūeidžo, repo stilių mišrainę.
      - Popsas po avangardo - bandymas įrodyti, kad avangardas įrašytas ne dėl nemokėjimo groti, kai alkūnėmis daužomas fortepijonas, kad groti mokama ir taisyklingai, pirštais, - taip sako "ECHIDNOS" vadovas L.T.
      Visą projektą jungia tekstas, pritaikytas pagal Mato Slančiausko (XIX - XX a.) surinktą tautosaką. Iš tiesų projektas - tarmiškai dainuojamosios sakmės.

Neklausomi Echidnos Gabalai I ir II

     Jau pirmasis sąlytis su šia Echidnos kasete parodė, kad "paprasto" pasiklausymo čia nepakaks ir teks žymiai atidžiau įsijausti į šiuos, rodos, atsitiktinai sudėtus fragmentėlius ar pilnas kompozicijas, tarsi ir nesitikint bent kiek atidesnio klausytojo.
     Teko ne kartą perklausyti didžiumą šių darbų, kol tapo aišku ką ir kaip iš tos medžiagos interpretuoti žodžiais (nepretenduojant į jokią kompetencijos instanciją, suprantama) arba tiesiog pasidalinti mintimis, kurios kilo pasiklausius šių kompozicijų.
     Neklausomi Echidnos Gabalai - nevienareikšmis leidinys. Tikriausiai ne vienam kiltų mintis atidėti pasiklausymą "geresniems" laikams vien tik pavarčius kasetę rankose... na, ne kažin kokio biudžeto leidinys, o laisvai skrajojantis įdėklo viduje popierėlis, perspėjantis, kad tai "avangardas" gali skambėti greičiau kaip pretenzija atsiribojant nuo abejojančių, negu tikra stilistikos gaire... Na, kalbant apie gaires "avangardiškumu" suabejoti galima, tačiau tai tikrai ne trūkumas. Šioje kompiliacijoje yra darbų kuriuose aiškiai išsiskiria keli gilaus estetinių reiškinių išgyvenimo lygiai, išdėstyti su vienokia ar kitokia sėkme, laiko bei intelektualinėmis sąnaudomis. "Įeiti" į juos neretai yra lygiai taip pat sunku, kaip ir į bet kuriuos estetinius reiškinius, kuriuose ramiai, labai susitelkus, kartais be mažiausios vilties būti suprastam, pateikiami dalykai puoselėjami metų metais. Neretai kai kurios pjesės "pakvimpa" desperacija (juk tai "neklausomi" (!) gabalai), ir tada suvoki, kad kitaip pasielgti autorius tiesiog negalėjo. Čia svarbu pastebėti, kad šie ypatumai nebūtinai tiesiogiai sietini su kokybe. Klausytojas prieiti prie tokių intymių pjesių gali vos ne vieninteliu, alternatyvų atmetimo keliu, tol kol lieka tas idėjinis sluoksnis, kurio jau nebedengia jokie pašaliniai ar kamufliažiniai sluoksniai. Skaitytojas čia galėtų paprieštarauti, kad bemaž kiekvienam sąmoningam darbui galima rasti tam tikrus kriterijus ar privalumus, kurie gali būti apčiuopti ir išryškinti būtent tokiu aspektu. Atsakydamas, tarčiau taip, su sąlyga jei šie darbai išties yra nuoširdūs ir komunikuojantys su labai trapia ir kitaip sunkiai perteikiama viduja substancija. Toks mąstymo būdas, nesvarbu, kiek sėkmingas jis yra vienu ar kitu atveju, jau yra labai svarbus pats savaime kaip reiškinys materializuojantis darinius, kurių pažinimas kitose formose yra neįmanomas.
     Nesinorėtų akcentuoti kokybinės pusės, kuri tikrai daugeliu atveju pageidautų būti nuoseklesne ir gilesne, tačiau kalbant apie šio leidinio formą kaip tokią, jos svarba ir aktualumas neabejotini. Galų gale žvilgsnis į šiuos darbelius gali būti ir toks - tai estetiniai-psichologiniai sąveikavimo su tam tikrais šaltiniais rezultatai. Tai - nelyginant egzaltuoti sielos protrūkiai, ekscesai, ne visada tiesiogiai apčiuopiami kasdieninio gyvenimo kontekste. Beje, tuo jie ir įdomūs, kad fiksuoja materialiose formose neegzistuojantį pasaulį, įdomūs intencijomis pastūmėjusiomis Echidna Aukštyn pateikti klausytojams ir tokius grupės darbus - tikrai trapius ir intymius dienoraščių puslapius...

Linas Vyliautas, "Tango" muzikos žurnalo redaktorius, ~1995

Pagrindinis puslapis
Gaukite emailus apie papildymus puslapyje