atgal pirmyn pgr. p.

Interviu su Jaru

(Dangus.net)

Jaras Ramūnas: nei mirtis nei gyvenimas iš tikrųjų nesvarbu.

Po pulsuojančiai nusisekusio Didelio Pasaulio - Sumirimo festivalio, Dangus.net nusprendė užduoti keletą klausimų šio renginio organizatoriui ir Kauno avangardo sielai Jarui Ramūnui. Raudonos studijos durys prasiveria... pučiamieji įjungti, paskaitos baigtos. Laikas tikrajam menui.

> 1. Gerb. Jarai Ramūnai - kaip jums atrodo - kodėl jūs gyvenate ne Vilniuje, o Kaune? Ak, ne mano reikalas. Viskas priklauso nuo Likimo arba nuo Aukštesniųjų jėgų Valios arba nuo Dievo pradinio užmanymo. Ar galiu dabar pasakyti, kodėl konkrečiai atgimiau Kaune, o ne palankesnėje zonoje, su didesniu kultūringų žmonių kiekiu? Arba atvirkščiai - ne kur nors dar baisesnėje vietoje, pvz, Celiabinske? Galiu tik pabandyti miglotai tai atskleisti, tačiau galutinio, visiškai aiškaus atsakymo - neturiu. Žinau tik viena. Tai, ką aš veikiu Kaune yra...

> 2. Kodėl šįkart Sumirime nusprendėte pasirodyti su Echidna Aukštyn, o ne su Endiche? Kox esminis skirtumas tarp šių jūsų projektų? ENDICHE VIS.SAT yra grupė, grojanti TIK avangardą. Echidna aukštyn yra ansamblis, grojantis suprantamesnę muziką - su ritmu ir melodija... Aš norėjau perteikti muziką, kuri išreikštų mano vidaus pasaulį nuo pat pradžių... Nuo 1990 metu, kai bandžiau su dar dviem žmonėmis sudaryti tvirtą grupę... Deja, tai nepavyko. (Plačiau apie tai - http://www.angelfire.com/ok2/Lietuva/105.htm ) Kodėl nepavyko - todėl, kad nebuvo žmonių, gebėjusių prisijungti... Todėl teko minkštinti aplinką, taikyti ją prie savęs. Tam tikra prasme, Festivalis yra vienas iš minkštinimo įrankių. Avangardą pradėjau groti būtent todėl, kad pamačiau, jog neįmanoma savo minčių ir intencijų, savo norų įvilkti į man labiau patinkantį rūbą... Deja. Teko užsiimti kitokiu būdu išreikšti save - naudojant patį tiesiausią kelią iš dvasios į formą - avangardą. Pasitelkdamas meditacines technikas ir tam tikrą teoriją kurį laiką vysčiau tai - tiek vienas, tiek su atlikėjais. Taip atsirado "Paskutinė požemių muzika" (1993) ir "Būta vandens" (1994) - patys stipriausi, bet, deja, patys niūriausi ir tiesiog mistiškai neigiami albumai. Paskutiniojo nenoriu netgi duoti kam nors išleisti - bijau susigadinti karmą užkrėsdamas ką nors savo to meto neviltimi... (Plačiau apie tai - http://www.angelfire.com/ok2/Lietuva/50.htm ) Paskui, žinia, visa tai pakrypo šviesyn. Stengiuosi jokiais būdais negroti vien tik išorės savo pasirodymuose ir projektuose. Visur bandau perteikti vidinį branduolį, įdvasinti (įprasminti) muziką, nes kitaip ji niekada nepasieks klausytojo širdies - pati būdama beširde. Be to, neįsivaizduoju avangardo kaip griaunančio elemento, o tik kaip kuriantį. Kaip papildantį, o ne neigiantį iki šiol muzikos istorijoje sukauptą patirti dalyką. O šiais metais Festivalyje grojome kaip Echidna Aukštyn! todėl, nes programoje turėjau būtent DAINAS su melodija ir ritmu, dainas, kurias dėl nonkomformistiško teksto atmetė M-1, bet kuriomis buvo susidomėjusi Bomba. (Jas (ne visas ir ne pačias geriausias) galima parsisiųsti iš 4.htm , t.p. jos išleistos albume). Pajutau, kad kaip tik tada, kai atlieku savo širdies muziką, netgi klausytojai jos klausosi daug atidžiau. Atlikdamas dainas Festivalyje staiga pajutau tokį milžinišką jėgų antplūdį, kad užsiėmiau improvizacija - o to nebuvau planavęs. Visi tie išbėgimai prie žiūrovų ir šokinėjimai - nors ir pilant prakaitui - buvo dėl to, kad jutau darąs tai, ką iš tikrųjų noriu daryti.

> 3. Kai grojote pučiamuoju instrumentu salės tamsoje - kodėl jūs šokinėjote? Čia, matyt, reikia dialogo - o kaip tai atrodė? Aš šokinėjau, bet nemaniau, kad tai kažkas ypatingo.

> 4. Jums pačiam - kas šių metų Sumirime padarė didžiausią įspūdį? Naujos, kūrybingos grupės ir tik jos. Taip pat klausytojai, kurie klausėsi, o tokių buvo gal: pirmą dieną - 85 %, antrą dieną - 99%.

> 5. Beje, taip išeina, kad Kaune šiuo metu avangardo ir kreivo garso kolektyvų daugiausia? Taip. Dabar yra toks periodas ir aš labai džiaugiuosi, kad prisidėjau prie šio pakilimo. Aš žiūriu į kūrybiškumą kaip į Dievišką energiją, besiskleidžiančią žemėje. (Gal būt kam nors keista, jog taip kalbu). Mano intencija yra būtent tokia - per savo Festivalį paskleisti kūrybiškumą čia, Kaune... (Kalbu nuoširdžiai).

> 6. Gal norėtumėt pasidalinti organizacinėmis festivalio godomis ir skausmais? Tiek to... Gal tik šiek tiek skauda, kai matai, jog ne visi supranta tavo tikruosius sumanymus. Gal kas galvoja, kad darau ši Festivalį dėl pinigų... Deja, visi pinigai išėjo organizacinėms išlaidoms. Pažiūrėsiu, kiek išleidau telefonui, tada išaiškės, ar uždirbau 100 lt. ar nuėjau į minusą. Piktos buhalterės ir trikdžiai sutinka ir tave, Ugniau, kai ką nors organizuoji... Tai natūrali aplinkos reakcija.

> 7. Kokios nors vizijos ateinantiems metams? Džyzus... Šviesios! Kaunas turi tapti Europos avangardo sostine! :)

> 8. Taip ir nesupratau - ar jums patiko baltos "Auros" studijos sienos ar tos pernai metų juodos buvo geresnės? "Auros" patalpos yra geriausios Kaune. Jos tinka tikrajai kūrybai. Viliuosi, kad jos ilgai išsilaikys. Jei jos žlugs, Kauno kūrybiniam (tikrajam) menui bus suduotas galingas smūgis ir kažin, ar po jo Kaunas išsikapanos... Tai nebus "Seno stalčiaus" žlugimo pasekmės... ("Senas stalčius" - Kauno kavinė-klubas su aktyvia eksperimentine koncertine darbotvarke (Echidna Aukštyn ir kiti projektai dažnai ten pasirodydavo). Tikiuosi, kad valdininkai yra akli ir nemato, kas vyksta Kaune. Arba - tikiuosi, kad jų prieš kelis metus buvusi nuostata (nereikia meno Kaune) keičiasi. Reikia prašyti viršutinių būtybių pagalbos.

> 9. Apibendrinant: ar sutinkate, kad šiemet įvyko tikrai didelis kokybinis ir brandos šuolis netradicinio Lietuvos garso scenoje? Jaunimas greit nustums seniokus? Taip, ir dar kartą pasakysiu, jog džiaugiuosi, kad šis šuolis įvyko Kaune. "Jaunimas", kaip kad išsireiškei, visada ateina, tik niekas nieko nestumdo. Tarp naujų žmonių, pasirodžiusių Festivalyje buvo pora tikrųjų menininkų... O tikras menininkas supranta, jog egzistuoja ne erdvėje ir ne laike... Nei mirtis nei gyvenimas jam iš tikrųjų nesvarbu. Gyvendamas jis paskleidžia energiją. Kūrybinę, vadinasi, šviesiąją energiją. Vadinasi, tobulėjimui skirtą energiją.

Pagrindinis puslapis
Gaukite emailus apie papildymus puslapyje